En aquestes dates la marca japonesa està immersa en dues novetats molt importants. Una es la renovació de la generació del Swift del 2005 i l’altre, la presentació de la berlina familiar de 4,61 m. de llargada que porta per nom Kizashi i ben aviat arribarà al nostre mercat.
Però avui posem a prova el nou Swift que creix 9 cm en tamany (ara amida 3,85 m.) i té una major distància entre eixos. Aquest cotxe, que es fabrica en 6 plantes i es ven en 80 països de tot el món, enceta un calendari renovacions que comencen per les versions de gasolina amb un motor que tot i reduir la cilindrada de 1.328 cc. de l’anterior model a 1.242 cc. de l’actual, augmenta la potència de 92 a 94 CV i el redueix dràsticament el consum que passa dels 5,8 litres de mitjana d’abans als 5,1 actuals (4,9 l/100 km en la versió GLX dotada dels sistema Start&Stop). En el proper mes arribarà el Swift 4x4, també en gasolina i pel desembre està previst en llançament de les mecàniques diesel. Per últim, a l’octubre de 2011 sortirà la versió Sport. De moment la gamma de preus va des de 10.995 a 14.795 euros i es distribueix en quatre nivells d’equipament; GA (només 3 portes), GL, GL+ i GLX. Els canvis de marxes son de cinc velocitats i per la versió més alta de gamma hi ha un canvi automàtic de 4 marxes que també es pot demanar opcionalment en les demés versions.
M’ha sorprès gratament el grau d’equipament que ja porten de sèrie des del segons esglaó GL amb l’aire condicionat, la ràdio CD, els 7 airbags, el control d’estabilitat ESP i l’accés i la posada en marxa sense clau. També s’ha de tenir en compte que els models de 3 portes estan homologats per 4 places i els de 5 portes per cinc ocupants.
De totes maneres per fora se’l reconeix pels lleugers retocs en el disseny dels fars davanters, també en els pilots del darrere i en la curvatura més acusada dels extrems de la carrosseria. Per dins sí que la cosa canvia radicalment amb un interior totalment nou. Ara es més espaiós i més funcional. M’agraden els acabats i la seva presentació visual així com la correcta posició al volant. Està tan ben aprofitat l’espai que sembla que estigui al volant d’un cotxe de més envergadura.
De la seva conducció em quedo amb el sensacional guit de la direcció. Ara les suspensions es noten més enèrgiques, sense posar en perill el compromís de la comoditat i tant la major rigidesa de la carrosseria com l’absència de vibracions de la mecànica per mi son dos sensacions claus que em posen de manifest que estic davant d’un Swift completament diferent al model que va aparèixer cinc anys enrere. Un altre punt a favor d’aquest propulsor de gasolina es que ha millorat en agilitat a baixes voltes, cosa que s’agraeix moltíssim en la conducció urbana. Per cert, un entorn que el Swift se sent molt a gust degut a les contingudes proporcions de la carrosseria.
Cilindrada: 1.242 cc / Potència: 94 cv / Acceleració 0 a 100 km/h: 12,3 segons / Consum mitjà: 5,1 litres/100km / Pes: 955 kg. / Preu: 12.095 euros.